Stikkord

, , , , , , , , , , ,

Jeg elsker gamle ting. Elsker. Det er ikke en understatement i det hele tatt. Og mest av alt, elsker jeg gamle stoler. Jeg funderer på om jeg har en slags stolfetisj. Mr Man mener at jeg har det, og jeg skjønner at jeg får det store spørsmålet når jeg kommer drassende hjem med enda en gammel stol og han gir meg skråblikket. «Hva skal du med enda en gammel stol!?» Jeg får ikke svart på det en gang. Jeg bare må ha de. Så når jeg dro til mamma og hun ikke hadde bare en, men TO gamle stoler til meg, var min lykke komplett. Stol. Gammel Stol. Gamle stoler. Kanskje er jeg rar, men jeg liker det. Så, den ene stolen, som er loslitt, brukt til malings,sag og hvile-stol og er blå i mange nyanser med litt hvitt og brunt, den står nå på soverommet. Og på en underlig måte, fikk den dratt hele soverommet sammen. Men den kommer kanskje litt bort i det lille hjørnet sitt. Men når det er sagt, har den jo fått et eget hjørne. Så noe bra må det jo være i det.

I love old stuff. LOVE. It is not a understatement at all. And most of all, I love old chairs. I am wondering if I’ve got some sort of chair fetish. Mr Man thinks I does, and I just know that I am getting the big Q, when I come dragging with yet another old chair and he gives me the wonky eye. «What are you going to do with yet another chair!?» I can’t even answer it. I just gotta have ’em. So when I went to my mother’s house, and she had not only one, but two old chairs for me, my happiness was complete. Chair. Old chair. Old chairs. I might be weird, but I like it. So, the one chair, which is really worn, used as painting,sawing and resting-chair and is blue in a lot of shades with white and brown, is now placed in our bedroom. And in some strange way, it pulled the bedroom together. It might get a bit lost in the corner where I placed it. But with that said, it got its own corner.

Ellers, så fikk jeg pynta litt med skjellene jeg og Frk. S samla i fjæra for over en mnd siden. De har fått badet seg sammen i vann og klor og fått pen, matt farge.

Other than that, I got to decorate with some of the seashells me and Miss S gathered on one of our walks over a month ago. They have gotten to take a bath all together in water and chlorine (bleach) and gotten a nice and matte color.

Mamma hadde ikke bare gamle stoler til meg, men også en gammel symaskin. Liksom min favoritting nr.2. Så heldig jeg er. Gamle skatter. Det er så hjerte hjerte hjerte.

Not only did my mum have to two old chairs for me, but also an old sewing machine. Like, my favorite thing number 2. How lucky am I? Old treasures. It’s just so heart heart heart.

Ikke nok med alt dette, men jeg har faktisk FÅTT et piano. FÅTT. Det er helt utrolig. Det trenger å bli stemt. Av noen som kan det. Men likevel. Jeg har nå et piano i stua. Hvilken glede det medfører. Jeg har ønsket meg et piano siden jeg var 9 år. Og nå har jeg det. Det var ment to be. True story. Barnehagen til Frk. S hadde ikke bruk for det mere, så da var det facebook annonse med «piano gis bort mot henting». Jeg var ikke sein akkurat. Et par minutter etterpå var det mitt. Men det må jeg nesten takke kjæresten for. Han så det først. Og ringte til meg. Så takk du, min kjæreste.

This is not all. I have gotten a piano. GOTTEN. For free. It is unbelievable. It needs fine tuning. By someone who knows what they are doing. But still. I now have a piano in my livingroom. What joy it brings. I have wanted a piano since I was 9 years old. And now I have one. It was ment to be. True story. Miss S’s daycare had one they needed to get rid of, and a Facebook ad reading «piano up for grabs, if you pick it up» later, and I was there. I need to thank my boyfriend for this. He saw the ad first. And called me. So thank you, my dearest.

Så var det den andre gamle stolen. Her er den.

And then there was the other old chair. Here it is.

Å se så mye nytte i gamle ting, er morsomt. Trenger ikke å være nytte du ser i de heller. De kan bare være pene. Det er nok. Og husk – Beauty is in the eye of the beholder. Har du gamle ting som du elsker, liker, hater – whatever?

To see use in old things, is fun. Doesn’t need to be «use» that you see. They can be pretty. It is enough. And remember – Beauty is in the eye of the beholder. Do you have old things that you love, like, hate – whatever?

Sandra