Stikkord

, , , , , ,

Det har blitt lite blogging. Rett og slett fordi Fredag 22.07.2011 står som en forferdelig dag i mitt minne og i det hele Norske folks minne. Jeg ønsker ikke å uttale meg så mye om saken, fordi det er for sterkt og vanskelig.

Men, jeg ønsker å dele et dikt. Jeg synes det passer. Det gjør vondt å lese det, fordi det er så sant, det som er skrevet. En stor oppfordring til alle som leser dette, ta vare på hverandre. Tørr å vise kjærlighet og gi en god klem. Det er nok mange som trenger det ♥

Midt i Livets Modningstid
seg ned du bag Kunstens Fane,
smukt dit Ungdomsvirke var,
kort, men lysende din Bane.

Just, naar Evnen staar i Knop
for at foldes ud i Vaaren,
falder det os dobbelt tungt
brat at samles omkring Baaren.

Hvorfor skal det rives bort,som en Fremtid har i Eie,
som har Aandens rige Gaver?-
underlig er Skjæbnens Veie . . .
Der er Sorg i Kjæres Flok,
Vennesavn, som sent vil svinde:
vemodsfuldt, om Tiden gaar,
vil vi hegne om dit Minde.

(Hans Reynolds, 1899 til Halfdan Egedius)

Mine tanker er med de som mistet livet, alle deres nære og kjære og hele Norges befolkning.

Hjertelig hilsen Sandra.