Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jeg følger en blogg som heter Simply Sjostedt. Her finner jeg masse inspirasjon og hyggelig lesing. Det var også her jeg fant oppskriften på det jeg har laget her. Du kan bruke hvilket som helst garn eller tråd  du har liggende, eller kjøpe nytt om du ikke har de rette fargene. Det er superenkelt å lage, gullhjertet mitt på 4 år klarte det tilogmed!

Det du trenger:

Tynne trepinner ( fåes kjøpt på panduro eller du kan plukke noen kvister ute!)

Garn

Målebånd og tusj

Marker hver pinne med et lite merke på midten.

Legg de 2 pinnene mot hverandre, bruk merket til å få det rett. Velg garnet du vil starte med og surr det litt rundt der de to pinnene møtes og lag en knute, for å holde de sammen.

Surr garn rundt pinnene. Fortsett med det til du vil bytte farge eller har gjort det ferdig. Når du vil bytte farge, knyter du sammen trådene, men pass på slik at du får knuten på baksiden av en pinne. Da ser det penest ut.

Jeg valgte å holde mine i nøytrale farger, som matcha soveromsveggene våre.

Gullhjertet lagde en som kunne passe til hennes soverom. Med perler på🙂

Mammaen min ønsket seg en i sterke farger, det skal hun få🙂 Værsågod Mamma!

Disse var både morsome og enkle å lage, så nå må jeg passe på, sånn at jeg ikke fyller hver liten ledig plass med hjemmelaget garnkunst😉 Om du lager noen, vil jeg gjerne se bilder av de!🙂 Lykke til!

In English:

Simple, but beautiful walldecor you can make yourself!
I follow a blog called Simply Sjostedt. There I find lots
of inspiration and pleasant things to read. I also found
the recipe for what I have made here there.
You can use whatever yarn or thread you want for this,
or buy some new one if you don't have
yarn in suitable colors,
and they are super simple to make.
My DD, who is 4, made it happen fairly easy.

What you need:
Wooden dowels
Yarn or thread
Measuringtape and a marker

Follow Heathers recipe in English here!

My DD made one for her room on suitable colors, and my mother
wished for one in bright colors. So here you go Mum🙂
If you decide to make some, I would love to
see some photos! Good luck!