Fra Torsdag til Fredag dro jeg og min kjære på «kjærestetur» til Tromsø. Tromsø har en spesiell plass i våre hjerter. Det var her vi bodde lengst av alle plasser vi har bodd på, og det var her vår vakre datter ble født! I sommersol er denne byen på sitt deiligste og den har MYE å tilby. Vi tilbrakte natten på RICA Ishavshotell, min gamle arbeidsplass. Det kan anbefales. Frokosten her er ulik noen annen hotell frokost du kan tenke deg. Den inneholder ALT du kan drømme om, fra varme fiskekaker(!!) til fersk frukt og belgiske vafler. Ja, nam nam🙂

I Tromsø finner du Fretex. Fretex er herlig. Jeg liker Fretex veldig godt. Det er nok lurt å bestemme seg litt for hva man skal se etter FØR man går inn i en sånn butikk, og jeg hadde heldigvis gjort det denne gangen. Jeg har en visjon om at vårt nye kjøkken, når det skal iverksettes, skal gå  i fargene naturhvitt, grått og oransje. Ikke flashy og sterk oransje på en hel vegg, men tilbehøret skal være varmt og lykkelig. Se for deg smørblomster badet i sol, en solnedgang ,appelsiner og en stolt hane. Så jeg var ute etter tilbehør til det, for jeg har begynt å samle til den store dagen da Prosjekt:Kjøkken skal i gang. Ellers så jeg etter flaskegrønne kopper og glass som jeg skulle plante søte små blomster i. Jeg fant, jeg fant🙂

En nydelig liten tekopp i flaskegrønn, perfekt til en lite sommeblomst. Koppen kostet meg 5 kr(!!) hos Fretex.

Flaskegrønt glass, kr 19 hos Fretex

Krans fra KID Interiør til kr 89.90 og bokstaver fra Kremmerhuset til kr 29 pr. stk.

Retro kopper i herlig gylden farge  fra Fretex, kr 29 for hele settet. Røverkjøp🙂

Trefat fra Fretex, kr 19. Dette skal først males i en ganske knæsj gul/oransje farge, så skal det males hvitt over der igjen, før litt pussepapir skal få frem litt av det fargerike igjen!

Supersøte kakebokser fra Fretex, kr 79 for hele settet. Søte småkaker med jordbær og sitron kommer nok til å ta bolig i disse etterhvert! Jeg kan ikke vente med å stille ut disse i de planlagte vitrineskapene som skal være en del av kjøkkeninnredningen!🙂

Jeg har funnet et par bilder og noen andre vakre ting hos Etsy som jeg bare må ha i drømme-kjøkken-samlinga mi😉

Nydelig hane malt i akvarell kr 112 laget av amberalexander

Herlig grafikk laget av sycamorestreetpress

Fantastisk lampe laget av BootsNGus

Jeg skal komme tilbake en annen dag med et fullstendig, eller hvertfall så fullstendig som man får det, inspirasjonskart til kjøkkenet vårt🙂

Sandra

In English:

Treasury from second hand shops, local stores and Etsy.
Me and Mr. Man went away for a hotel night in Tromsoe, 
and there I found some really great second hand
stuff and some other decorative items for our home.
I am dreaming of our new kitchen, what it's going to look like.
I want it to be creamy white, with add on colours like
orange, yellow and earthy colours. I think it's going to be great!
I found some great cups and glasses, that I have planted cute flowers into.
And second hand stuff costs next to nothing🙂 I love that.