At en og samme dag kan vise så forskjellige typer vær, det er fantastisk. Enda en grunn til å elske Nord-Norge, av hele sitt hjerte.

Jeg tipper at når det blir så varmt som 35+ i skyggen, så er det vel en regel at det må bli lyn og torden,eller…?

Jeg hater, HATER lyn og torden. Enn så facinerende det måtte være, jeg er livredd. Lillefrøkna mi er søt og supergira når denne type uvær kommer, mannen også. Jeg for min del, gjemmer meg tryggt bak mannens barske ryggtavle, eller aller helst i ett mørkt avlukke med døra igjen.

Men.

Lyset som viste seg igår, var bare for flott til å la gå fra seg. Fotografen kom gjennom frykten og jeg var ute. UTE i uværet. UTE blandt lyn og torden. OK da, vel dramatisk kanskje, men til å være ei som helst vil henge gummistøvler på veggene og sitte i bilen når det pågår, var dette tøft gjort. Kudos til meg.

Vakkert, ikke sant?🙂

In English:

Part 2: Bad weather, lightning and thunder - I looked my fear straight in the eye!
That one and the same day can contain SUCH different weather is beyond me.
This is northern Norway for you tho, in a nutshell. 
And I love the dramatic weather changes!
I HATE lightning and thunder. It makes my legs shiver in fear. 
But these lights that came over the
mountain tops was to good to let go by without seeing them and taking a picture.
Normally I would hide in a dark closet until it passes,
but this time I hid behind Mr Mans secure shoulder.
Beautiful, isn't it?🙂