Jeg kjente det faktisk hele natten. Varmen. Dyna som ble sparka av, for så å bli dratt halvveis på, for så å bli sparket helt ned på gulvet.

Da jeg våkna, forsto jeg hvorfor. Graderstokken viste svimlende 30 +grader i skyggen, det var nesten så fjorden dampet, og humlene susa sammen med en million andre krek på jakt etter blomster og fersk kubæsj. Det er ekte. Det er sommer.

Etter å få jobbet i seg frokost i heten, dro vi til perla vår, Myklenes. Mine besteforeldre har campingvogn her, med platting og solstoler, det er rene paradis å komme dit. Å ha en bestemor som disker opp med pent oppskjært vannmelon, brus og grillet pølse, eller en solhatt om du trenger det, er ikke det dummeste. En flittig, snekrende bestefar er meget sjarmerende også, og jeg kjenner meg mektig imponert over at noen kan klare å jobbe så iherdig i en så kvelende varme. Respekt.

Det er strand på Myklenes, så her foretok vi sommerens første (og kanskje siste?) bad. Det var kaldt. Sånn type kaldt som får det til å kile i korsryggen og etter en stund kjenner du ikke helt hvor du har tærne dine hen. Men det blir bedre. For man må jo bare hære seg til å bli en liten polar-bader om man nå vil bade i havet i Nord-Norge. Når hæringa er unnagjort, er det lite som kan måle seg.Forfriskende er nok ordet jeg leter etter. Det er også ekte.

Bestemor i sommersol

Lillebror og Lillegull på svømmetur

Lillegull inntar en noe spesiell positur for hære seg i det kalde vannet

Lillegull i sommersol med sandkorn i hele fjeset

Lillebror i sommersol

Bestefar jobber iherdig i sommersol

Du syns kanskje det mangler bilder av meg og min kjære? Det gjør det igrunn alltid. Vi har en tendens til å glemme å dokumentere at vi også var med. Men sånn er det vel gjerne når man skal være forelder, storesøster, fotograf og tilstede. Det er godkjent😉

Sandra

In English:
Part 1: Steaming summer and 35 plus deegres C in the sun!
I could feel it all night. The heat. My duvet getting kicked off,
getting pulled back on me half-way, and then
kicked all the way down to the floor.
When I woke up I understood why. It was flaming 30 degrees C outside.
The bumblebees was humming together with a million other
creatures in searh for flowers and fresh cow-poo.
It's real. It's summer.

After having breakfast, we went out to a lovely place, that my family has.
My grandparents have a caravan here, and its just by the ocean and
a little beach. It is absolutely lovely.
Such a beautiful day!🙂